Idō Studio

Fit Zwanger met Pilates

FIT BLIJVEN TIJDENS JE ZWANGERSCHAP EN ERNA? HET KAN!

Onze work-outs zijn veilig, energiek en geven je maximaal ruggesteun.

In onze cozy studio, train je in kleine groep, begeleid door Lien – een ervaren gecertificeerde Peak-pilates-instructor-vroedvrouw. We werken exclusief met PeakPilates apparatus in een prachtige ruimte die sfeer, rust en gezelligheid uitademt. Hier zal je je snel thuis voelen!

Het is bijna een personal training, samen met anderen die evenveel zorg dragen voor hun zwangere lichaam als jij!

Waarom Pilates tijdens je zwangerschap?

Je verbetert CORE STRENGTH, UITHOUDING EN SPIER GEHEUGEN. Je groeiende buik krijgt zo de nodige stevigheid, je gaat met een betere conditie je bevalling starten en sneller herstellen.

Je geeft aandacht aan je  HOUDING, CORE STABILITEIT EN BALANS. Je wervelkolom heeft in de zwangerschap de neiging naar lordose (iets hollere rug) in de lessen leer je dit te corrigeren naar een rechtere houding. Pilates kan je rug ook beter beschermen tijdens de toegenomen groei van buik en borsten. Oefeningen voor balans en stabiliteit helpen om stevig op je benen te blijven staan.

Door het programma verbeter je FLEXIBILITEIT en GEWRICHT MOBILITEIT. Kortom je bent optimaal bewust van je zwangere lichaam. Oefeningen die de bekkenbodem trainen, je heupen en rug flexibel houden helpen tegen zwangerschapskwaaltjes.

Mijn visie

Empower Yourself

Ik wil tonen wat wèl kan op het gebied van training en wat ook veilig kan. Naast je begeleiden in je trainings uurtje wil ik meer: ik wil kennis en nieuwtjes delen, je motiveren en aantonen dat het ècht wel mogelijk is om gezellig actief bezig te zijn tijdens je zwangerschap en dit toch te combineren met je werk, je gezin met kids, en alle andere dingen die ons dagelijks leven zo druk kunnen maken.

Je verdient je uurtje beweging, de tijd om je veranderende lichaam te leren kennen, je fit en goed te blijven!

Voor wie is het?

Je kan op ieder moment van je zwangerschap instappen in het programma. Als je geen medische contra-indicatie hebt om te sporten ben je direct welkom! Check dit even bij je vroedvrouw of arts. Bij normale zwangerschapskwaaltjes zoals bekkenpijn, ruglast of bandenpijn passen we de les aan en we maken ook gebruik van speciaal verhoogde kussens op de apparaten.

Van jou vragen we een toewijding om in te stappen in het programma met 10 lesjes en ook regelmatig thuis de geleerde principes te trainen. Pas dan gaat het effect van pilates er volledig zijn.

“Fijne herinneringen aan me-time! De conditie opbouwen om aan dat grote avontuur van bevallen te beginnen!”

Hanne

“Wekelijks stoom aflaten zonder te forceren, heerlijk! Bewegen op maat van de buik”

Nele

“Heerlijke work-out tijdens mijn zwangerschap, deed zoveel deugd. De studio is prachtig en je bent even weg van de realiteit. Lien je bent echt goud waard.”

Lore

idō studio aanbod

Fit Zwanger Pilates

Voel je fit en actief tijdens maar ook na je zwangerschap. Omdat jij al aan zoveel moet denken als je zwanger bent, doen wij het denkwerk wat betreft veilig en efficiënt bewegen. Jij moet gewoon komen en trainen.

Veelgestelde vragen

Ik heb nog nooit pilates gedaan, kan ik meedoen met Fitzwanger pilates?

Ja dat kan. Het programma is gebaseerd op de pilates principes maar ervaring is niet nodig. Iedereen die start krijgt voldoende tijd in de les om de toestellen te leren kennen. We werken in kleine groep dus je kan bij je buurvrouw afkijken en ik ben ook steeds in de buurt om bij te springen waar nodig. 

 

Wat breng ik mee?

Draag comfortabele, lichte kleding die met je lichaam meebeweegt. Zorg dat je kleding geen ritsjes of versiering heeft, dit om de toestellen te beschermen. Liefst is de kleding strak zodat jezelf en ook wij je alignment kunnen nakijken. Kom je in pilates kledij dan draag laagjes zodat je warm terug kan vertrekken. In het pakket zitten grip sokjes, breng deze mee. Als je deze vergeten hebt, kunnen ze in de studio worden geleend.

Een handdoek voor de toestellen is niet nodig, deze ontsmet je na gebruik. Een handdoek voor persoonlijke sweatdrops mag je meebrengen.

We willen dat je licht aankomt en nog lichter vertrekt, dus bieden we al het andere materiaal van topkwaliteit aan blokken, therabands, bolsters en parasetters. We bieden een plaats om je om te kleden als je dat wenst. Je bent ook van harte welkom om voor en na de les te genieten van een gratis kopje thee of water. We zijn trots op onze aandacht voor detail en streven ernaar om alles te bieden wat je nodig hebt om elke les die je bij ons hebt zo naadloos mogelijk te maken.

Hoe vind ik de studio?

De studio ligt in Bree, Gerdingen. Op de Gerdingerpoort 22a. Je kan je wagen parkeren op de Geringerpoort Parking 8. Deze is openbaar en gratis. Vandaar is het oversteken en 30m wandelen. Je bent, net zoals bij Joseph Pilates, letterlijk welkom in ons eigen huis, dus kijk naar de zwarte signalisatie Idō Studio. Dan bel je aan, onderste bel en als de buzzer gaat kom je binnen. In de inkom hal plaats je jouw schoenen en kom naar beneden (minus 1). Welkom!

Kan ik annuleren voor een les?

Omdat we een zeer kleine studio zijn met een beperkt aantal plaatsen per klas, lopen andere zwangeren het oefenen mis als je niet komt opdagen. We vragen je om zo snel mogelijk en minimaal 6 uur voor aanvang van de les te annuleren via de boekingsapp. Als je een geboekte les niet bijwoont of annuleert, minder dan 6 uur voor het begin, verlies je je leskrediet.

Als je ziek bent of iemand in je bubble blijf je thuis en verwittig je zo snel mogelijk. Bij een gemiste les owv medische reden krijg je je leskrediet terug.

Wat als ik geen 10 FitZwanger lessen kan volgen?

We raden aan om 1 keer in de week te komen trainen, dit kan meestal tot vlak bij de uitgerekende datum van je bevalling. Mocht je toch eerder moeten rusten of te veel last hebben en je 10 beurten zijn niet op dan verlengen we deze en kan je na de bevalling deze opnemen in de gewone lessen of bij voldoede deelnemers de mama & me lesjes volgen. 

Wat als ik last van kwaaltjes heb?

Als vroedvrouw raad ik aan je gevoel te volgen.  Een beetje pijn of last is zeker geen reden om niet te komen, meestal doet de training juist goed en verlicht dit.  Kan je niet goed bewegen of heb je stekende pijn dan rust je, dit is ook zo bij extreme misselijkheid. Dan blijf je thuis. 

Als je last hebt meld dit even voor de les aan mij en ik pas de oefeningen voor jou aan zodat je toch goed kan meevolgen. 

idō studio team

Stronger together

 

Lien

Lien

Instructor en zaakvoerder

Mijn professionele carrière startte als vroedvrouw, waarna ik een MSc in medisch-sociale wetenschappen en genderstudies behaalde. Het is vanuit deze passie voor research èn pilates dat FitZwanger 5 jaar geleden het levenslicht zag. Ik ontwierp met veel zorg het programma en begeleidde ondertussen meer dan 100 fitte mama’s voor en na de bevalling.

De kennis deel ik graag: er is een opleiding tot FitZwanger pilates coach voor gecertificeerde instructeurs met een netwerk dat reikt van Limburg tot Leuven.

De juiste keuze

Twijfel je nog? Contacteer me!

Heb je nog vragen of bezorgheden die je graag bespreekt

 

Pin It on Pinterest